Marie Wengler
Knowledge is power: power is knowledgeSelvstændig erhvervsdrivende.
Adobe-certificeret: Freelance grafisk designer, illustrator, Photoshop-guru.
Freelance professionel fotograf.
Samtidskunstner: udgivet i internationale magasiner, og deltaget i gruppeudstillinger, senest i L.A (Subliminal Projects Gallery), på National Museet og i Berlin.
Uddannet v. Københavns Universitet: BA Sociologi, MA Cognition and Communication.
Certificeret Kønsforsker v. Købehavns Universitet.
1-årig marketings/reklameuddannelse v. Reklamelinjen.
Certificeret i Neuromarketing v. CBS.
Freelance konsulent v. NudgeCrowd, senest med fokus på Cognition & Cybersecurity.
Foredragsholder indenfor sammenspillet mellem kognition/neuroscience, socio-kulturelle strømninger, marketingsstrategier og ny teknologi.
Fun fact: passioneret old-school hiphop fan.
Aldrig før har der været så mange hackingangreb, selvom vi investerer i cybersikkerhedsteknologier som aldrig før. Der eksisterer med andre ord et ‘cyber paradox’. Hvad er ‘the missing link’? Ny forskning peger i retning af den menneskelige hjerne. I dette foredrag dykker jeg derfor ned i, hvordan spændingsfeltet mellem kognition og cybersikkerhed giver nye muligheder for at tænke cybersikkerhed i dagens samfund.
Hvordan kan vi bruge indsigter fra kognitions- og neuroforskning til forbedre og præcisere marketing og branding til forbrugere? I dette foredrag kigger jeg på neuromarketing som en ny disciplin indenfor markting. Jeg kigger på, hvordan vi kan bruge indsigter fra hjerneforskning til at forstå (og forudse) adfærd, impulser og handlinger, så vi effektivt kan styre forbrugernes adfærd i en bestemt renting.
Vores hjerne hænger fast på stenalderstadiet, mens verden har udviklet sig omkring os. Vores kulturelle evolution har så at sige overgået vores biologiske evolution. Hvordan kommer vi videre? I dette foredrag kigger jeg nærmere på en nær fremtid, hvor vi ‘hacker’ vores krop og hjerne for at nå til et nyt stadie af menneskelig evolution - foruden de potentielle følger heraf.