Jacob Mikkelsen

Hoteldirektør Fredensborg Store Kro og kundeserviceekspert

Jacob er tredje generations hotelmand med service i blodet. Han voksede op på familiehotellet i Jylland, hvor man flere gange dagligt hørte sætningen ”alt kan lade sig gøre” – og hver gang med et smil –  når forældrene talte med gæster. Jacob flyttede til København da Livgarden kaldte og startede med at bære kufferter på Palace Hotel på Rådhuspladsen. Senere  kom han til Hotel Skt. Petri som Head Concierge og videre som Hoteldirektør samme sted.

Jacob er medvært og hotel-ekspert i TV-2´s seersucces ”Danmarks Dejligste Badehoteller” (2014) og ”Danmarks Dejligste Slotshoteller” (2015).

Jacob Mikkelsen har mere en 33.000 servicetimer i blodet – en god blanding af både ægte og ”korrekt kedelig” service – så han ved, hvad han taler om.

Jacob tager altid en personlig og indledende samtale med Jer, så han kan forberede og tilpasse indholdet til Jeres virksomhed og Jeres mission. Jacob´s foredrag tænder (eller gentænder) gnisten og lysten til god kundeservice, og I får konkrete værktøjer at arbejde videre med i Jeres mission.

Jeg elsker SERVICE – ÆGTE SERVICE

Jeg elsker SERVICE – men i virkeligheden, handler det slet ikke om service. Det handler om at skabe levende begejstring, om at være generøs og forære det hele væk – servicen altså!

”Jeg elsker SERVICE – ÆGTE SERVICE” er en autentisk kærlighedshistorie om hvordan man drager omsorg for sine kunder og hvorfor det er så fedt at være en gæstgiver…..om at være vært, dyrke værtsskabet, være en glad kollega, skabe arbejdsglæde, om at finde belønningen, om at være ægte, om at forvandle det ordinære til noget ekstraordinært! Om at elske det man laver, og ikke være bange for at vise det til hele verden.

En god serviceoplevelse kan til en vis grad fakes med pæn “postmand Per” og “dukke Lise” (almindelig høflighed!) og træning af medarbejdere i nogle manualer, hvor der i detaljer står, hvad de skal spørge om, hvad de skal gøre og hvordan de skal gøre det. Det er muligvis korrekt service, men det bliver mekanisk – og frygtelig kedeligt………

”Det allervigtigste ved god service for mig, er at blive betjent af et menneske, hvor jeg kan mærke at vedkommende brænder for at yde god service. Jeg har haft mange gode serviceoplevelser hvor det var en amatør der brændte så meget for god service, at det i sig selv var rigelig service – og så har jeg haft endnu flere oplevelser, hvor det var en professionel, hvor der fagligt ikke kunne sættes “en finger”, men personen var udbrændt og kunne derfor ikke yde god service.”

”Begejstring er det første skridt, i forvandlingen fra det ordinære til EKSTRAORDINÆRE”

”Det værste der kan ske ved, at kunden vælger en konkurrent, er ikke at omsætningen forsvinder. Det værste der kan ske er, er at miste alle dem, som får anbefalet jeres konkurrent.”

Foredrag

Jeg elsker SERVICE – ÆGTE SERVICE